Lazy Sunday

29 december 2019 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Vandaag zijn we op ons gemak opgestaan. Lekker uitgeslapen, rustig ontbeten, genoten van het weer en ieder z'n ding gedaan. Na de lunch zijn we vertrokken richting de “Blyde River Dam” want er stond een boottocht op het programma over de rivier. Het was de bedoeling dat we ervoor of erna nog bij de dam zouden kijken en een wandeling naar een waterval zouden maken, maar vanwege filmopnamen van een Australische productie is dat verboden terrein. Jammer voor ons, maar dat konden we dus niet doen. De boottocht duurde zo'n anderhalf uur en ging door de kloof heen. Dit is de 3e grootste kloof ter wereld, hij komt na de Grand Canyon en de Fish River Canyon (Nigeria) maar is wel de grootste groene canyon. Qua uitzicht was hij zeker prachtig, het water stond heel erg laag en waar je ook keek, het was ook overal groen. We hebben Nijlpaarden gespot en ook nog een eenzame krokodil. Onze gids was heel enthousiast, vertelde veel en testte onze kennis over Zuid Afrika. Laat ik het zo zeggen: we hebben nog veel te leren!

De temperatuur vandaag was prima te doen, zo'n 33 graden. Blijft warm natuurlijk maar beter dan de 40 van hiervoor. Eenmaal terug op ons “eigen” park hebben we nog een safaritochtje gehouden in de hoop een giraffe te zien. Nou, we hebben van alles voorbij zien komen: impala's, nyala's, zebra's, een wrattenzwijn op de oprit, maar helaas geen giraffen. Toen maar weer terug naar ons huisje waar we ons een beetje hebben opgefrist voordat we een hapje zijn wezen eten. Op zondagavond gaat het meeste hier vroeg dicht, dus kozen we voor Sleepers. Daar hadden we van de week prima gegeten. Het was vanavond ook weer heerlijk al moesten we wel een uur op ons eten wachten en als je trekt hebt is dat best lang…

Eenmaal thuis hebben we eindelijk ons huisdier ontmoet. Bij aankomst werd ons verteld dat er een beestje ergens boven in de nok van het dak woonde die ze niet naar buiten kregen. Totaal ongevaarlijk, of we dat erg vervelend vonden. Nou zo lang die niet 's nachts aan m'n grote teen gaat knabbelen vond ik het prima. Maar vanavond zag ik hem voor het eerst op de muur lopen, het is een gekko! Best wel groot nog, ongeveer 20 cm. We konden er nog net een foto van maken voordat ie zich weer verstopte. Er is hier op het estate trouwens ook een klein vliegveldje. Toen we daar vanavond langs reden hebben we de auto er met de koplampen op laten schijnen en zagen daar toen wel 30 impala's of nyala's lopen. Zoveel hadden we er hier nog niet bij elkaar gezien. Het blijft gewoon bijzonder.

Wat ook wel heel leuk is, is dat we een buitendouche hebben. Best bijzonder om 's avonds tussen het geluid van de krekels en de rest van alle beessies je haren te wassen. Wel achter een muurtje waar je net overheen kan kijken, dus niemand die je ziet en geen dieren die je onverwacht gezelschap komen houden.

Bedankt trouwens ook voor alle reacties op ons blog of via de app. Leuk dat jullie met ons mee lezen!

1. H Verkade:
    29 december 2019
    Voor vandaag toch weer veel moois en veel beestjes gezien. Dus dan mogelijk wel een rustige dag maar toch bijzonder. Al bleven de gezochte langnekken nog even buiten beeld. Maar je heb nog ff! Veel plezier en geniet ervan.
    Hg van ons beide. Ma en pa. 😍🙋‍♂️🙋
  2. Atty en Jan:
    29 december 2019
    Pa geeft advies. Mogen wij dat ook? Hou je van de bijna domme als zo’n gids je kennis test. Volgens ons doet ie niks liever dan zijn eigen verhaal vertellen. Het is weer een prachtig verhaal. Bovendien krijgen wij zo het idee dat we er bij zijn. We herkennen het haast. Prachtig, Attyen Jan